29 January, 2011

Sesedar lamunan gua dari bangun tidur..gua pegang kepala gua. Sakitnya teramat sangat yang penah belum gua rasa beb, dah la gua lambat ke keja..jam da pukul 9pagi tapi kepala gua sakit macam nak pecah.. Miss Call dari sub-contractor belambak2..maybe ada problem kat site..nak di jadikan cita..kredit fon gua ni kong..lagi la sakit kepala..pikir keja jugak punya pasal..gua capai towel mandi la slow2..tangan still pegang kepala..da selesai suma tu gua bersiap dengan keadaan yang tak ble blah da la senang  nk cita..sakit ke tak sakit gua da tak pikir da..gua pikir apa masalah pulak kt site..start je keta trus gerak..gua rasa atas highway..keta gua je la yang slow..tanak la gua speed time kepala gua wat hal ni..nak kata pikir banyak..gua bukan perdana menteri beb..gua ni makan gaji je..bila da nampak site je..lagi sakit kepala..nak trun je dari keta..gua da rasa abes da gua..gelap ja time tu..pitam ke apa gua pon tak tahu beb..gua rasa gelap dan hitam..selang 4 ke 5 saat..penglihatan gua ok dan steady balik.. gua langkah jugak masuk site office nak cari first aid kit yang penah aku arrange sebelum ni..buka je kotak tu..ada panadol je..minyak cap kapak ng koyok mana da hilang.. so,gua telan jugak panadol tu dua biji.. Kepala gua still sakit tak bekurang rasa sakitnya lagi..gua pon amik gua punya report pad n camera trus keluar dari office..mata gua kabur pulak..td nampak gelap..ni kabur lak..gua pon surrender brenti duduk kejap..tetiba ada suara garuk berpelat hokkein tnya sama gua.."hamitsu hairil".. aku taw tu suara ah chiang kepala untuk civil work..'emcai laa.'.. "hamitsu hairil".maksud yang dia tanya tu lebih kurang kenapa..gua pon cakap la tarak apa..sikit ja sakit kepala ni..pastu lak ah chiang ni suruh jugak aku g solve problem pasal plasterceiling nie..aduhh..hanya tuhan saja yang tahu sakitnya kepala gua ni..jalan belum sampai lima tapak.. gua rasa laen macam nak jadi ni..kepala rasa macam ada tak kena..tekanan dari dalam badan membuat aku dan .......muntah panadol 2bijik td gua telan tu..lembik trus badan gua rasa..aku terduduk di situ..problem ke nak solve ke gua da tak pikir beb..ah chiang yang terkejut sebab aku muntah dia trus angkat gua letak dalam keta dia dulu..tak penah gua rasa sakit kepala yang mcmni..gua pejam mata lepak jap dalam keta..bunyik pulak fon..ah hee call gua tanya gua kt mana..guan cakap slow ja.."wa kat site meh".."elang find lu hairil..they got some problem n u will solve that problem" kata ah hee kt gua dalam hokkein mix dengan english..gua leh paham sket2 je la hokkein nie..nak cakap tak pandai sangat..wa tak brapa sihat ah hee..wa g tgk apa problem jp g..anything i let u know..gua pon cakap cmtu je la..ada dlm 15minit gua lepak dalam keta ah chiang gua cuba nk kelaur wat keje..tapi kepala gua yang sakit ni tak mengizinkan gua continue keja2 gua.. gua tengak masing2 sub-cont arrangekan budak2 diorang..ah chiang pon sibuk dgn fork liftnya..ah hee memang tak nampak la batang hidung dia..cuma gua sempat pesan kat ah chiang..gua da tak tahan gua nk g klinik or hospital..gua trun masuk keta..grak blah dari tapak pembinaan ng mengerikan aku pada ari tu..gua terpikir mama n abah..trus gua masuk highway nak balik ke rumah..mak aku je antara doctor yang tak penah menghampakan pesakinya iaitu anak2 nya..hairil bertahan je la sampai ke rumah..tu je yang berkata dalam ati nie..tapi sakit tak bagi peluang kt aku.. migraine trus menyerang kepala aku..trun je dari highway taman sejati..gua ikut jalan belakang..sampai la gu ada tak tahan sangat..gua trus g ke klinil..klinik partheeban..asal boleh ja aku hilangkan sakit kepalaku neh.. da daftar apa suma..depan doctor gak gua telan ubat..gua da tak tahan..doctor cakap aku ni ada migraine,so kena jaga..jgn terlalu memikir benda yang boleh merunsingkan..pikir je aku teringat cita "hani" sampai leh butalah..tp dia ada barah..migraine ni lak klo di biar boleh jadi barah..gua tarik nafas dalam2..gua masih selamat di sini..alhamdulillah.. then gua rehat kt kerusi..dalam 20minit gua terlelap di klinik tu..sedar sebab pembantu klinik tu kejutkan aku..aku pon bangun nak settlekan bil..gua dapat ubat 3 4 paket dengan sijil beb..pegi klinik je pon leh dapat sijil. tapi bukan sijil pelajaran malaysia la.. ni hah sijinya  
 
Sijil Sakit

then..gua pon start keta gerak balik uma..makan sket trus lena sampai kesudah..dua ari tak g kerja..agak kusut bila datang site dengan masalah2nya...andai nanti masa akan datang aku tak boleh lagi berkata2..maafkanlah aku.. semoga migraine aku hilang.. wabillahitaufiq walhidayah wassalamualaikum warahmatullah hiwabarakhatuh

No comments:

Post a Comment